گیاهان پرخاصیّت برای مو(2)

عصاره گزنه + زیتون
عصاره ​ای برای رویش دوباره‌ موها
   حتماً درباره خواص گزنه بسیار شنیده‌اید و می‌دانید که این گیاه یکی از معروف‌ترین گیاهان دارویی است که امروزه در سراسر جهان از آن برای تهیه شامپو‌ها و لوسیون‌های صنعتی و گیاهی برای تقویت و رویش دوباره مو استفاده می‌کنند.
 
   امّا بی‌شک استفاده از عصاره این گیاه به طور مستقیم اثری متفاوت و اعجاب‌انگیز دارد. گیاه گزنه را می‌توانید از فروشگاه‌های گیاهان دارویی تهیه کنید یا اگر به مناطق کوهستانی دسترسی دارید، تازه آن را بچینید امّا مراقب باشید که هنگام لمس کردن این گیاه از دستکش استفاده کنید چون ساقه این گیاه پوست را می‌گزد و موجب خارش و سوزش می‌شود، به همین دلیل است که به آن گزنه می‌گویند.
   
   اگر می‌خواهید عصاره گزنه را خودتان تهیه کنید و از آن برای رویش مجدد موها و تقویت آنها استفاده کنید باید برگ‌های تازه‌ گزنه را درون روغن زیتون بریزید و آن را در محیطی تاریک و سرد به مدت 2 تا 3 هفته قرار دهید.
 
   در نهایت شما عصاره‌ای از گزنه خواهید داشت که می‌توانید با خیال راحت از آن برای ماساژ پوست سرتان استفاده کنید. هر بار چند قطره از این عصاره را روی پوست سر بریزید و به آرامی آن را ماساژ دهید. این عصاره می‌تواند با تحریک ریشه‌های مو علاوه بر بهبود رویش موهای شما حتی ریشه موهای از دست رفته شما را تحریک کند و آنها را به رویش مجدد وادارد.
 
نکته:
  در صورتی که با مالش یک یا دو قطره از این گیاه روی پوست سر احساس خارش شدید کردید بهتر است گیاه دیگری را برای تقویت موهای‌تان انتخاب کنید یا با متخصص طب سنتی مشورت کنید.


نظرات شما عزیزان:

shakiba
ساعت11:29---29 فروردين 1393
واکنشهایی به نوشته های گل پسر!!

اسما
ساعت20:37---27 فروردين 1393
ببخشید من زیتون خیلی میخورم بازم تأثیر داره یا نه؟؟؟؟؟؟؟ چه سوالیه خب حتما نداره دیگه حیف!!!!

اسما
ساعت20:36---27 فروردين 1393
هِـــــــــــی جوووووووونی .....!! واسه خودمون مویی داشتیم و بَرو رویی!!!!!!

هانیه
ساعت0:15---26 فروردين 1393


جوجو
ساعت0:30---14 فروردين 1393


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : 9 / 12 / 1392برچسب:عصاره رویش مو,,,, | | نویسنده : یـــاس |
  • مال ای اس
  • آریس پیکس